ЕКШН ІГРИ

                                                       Історія Екшн ігор

Одной из первых ролевых игр в экшн-антураже стала ролевая игра Dungeons of Daggorath (англ.)русск., выпущенная в 1982 году для домашних компьютеров TRS-80 Color Computer. Её главный герой от первого лица и в реальном времени исследует подземелья, при этом игрок направляет его посредством ввода на клавиатуре соответствующих команд - чем быстрее игрок набирает команды, тем успешнее герой преодолевает препятствия и справляется с противниками, которые в свою очередь двигаются независимо от действия или бездействия играющего.

Важную роль в развитии жанра сыграла японская компания Nihon Falcom, выпустившая в середине 1980-х годов такие игры как Dragon Slayer и Dragon Slayer II: Xanadu - они обладали хорошо проработанными сюжетом и квестами, но в отличие от остальных ролевых игр тех времён герой не ждал своего хода или очереди, чтобы нанести удар, а бил мгновенно при нажатии кнопки удара. В 1987 году компания запустила серию Ys, за пределами Японии эти игры не пользовались большим спросом, но на родине были весьма популярны и заложили, таким образом, основы жанра. Существенное влияние на становление экшн-РПГ оказала знаменитая The Legend of Zelda, хотя сама и не относилась к жанру, поскольку в ней отсутствовали некоторые важные ролевые элементы, в частности накопление очков опыта и повышение уровня[2]. В 1990 году появились Crystalis для Nintendo Entertainment System и Golden Axe Warrior для Sega Master System. Внешне похожие на «Зельду», они сделали большой шаг в сторону РПГ, появились очки опыта, зависящая от характеристик экипировка и возможность использовать заклинания.

Развивались также и игры с видом от первого лица, наиболее яркие представители: Dungeon Master, Eye of the Beholder, Black Crypt и революционная Ultima Underworld: The Stygian Abyss. Одним из известнейших разработчиков в этой области стал Уоррен Спектор, в своих работах он объединял с ролевыми играми элементы шутеров - System Shock, Deus Ex. Позже были изданы такие экшн-РПГ как Shadowcaster, Vampire: The Masquerade - Bloodlines.

Из современных игр, оставивших большой след в жанре, можно отметить Diablo, Fallout: New Vegas, Hellgate: London, Mass Effect, Xenus 2: Белое золото, Crisis Core: Final Fantasy VII, Bastion, Monster Hunter Freedom, серию Gothic, серию The Elder Scrolls, серию Souls, Borderlands, серию Witcher (Ведьмак)

ЕКШН

Докладніше див. Action (жанр відеоігор)

В іграх такого жанру необхідно використовувати рефлекси та швидкість реакції для подолання ігрових обставин. Це один із базових жанрів і водночас найпоширеніший. Як правило екшн-ігри пов'язані із агресивними діями щодо противників і/або оточення. Персонаж гравця повинен битися, стріляти, переслідувати ціль чи самому уникати переслідування. Стосовно екшн-ігор, де наявні значні елементи пригодницьких ігор, застосовується термін Action-adventure. З-поміж них часто виділяється напрям аркадних ігор, ігровий процес яких вирізняється простотою та легкістю освоєння.

Цей жанр поділяється на велику кількість піджанрів, серед яких основними є:

  • Шутери - вимагають від гравця боротися з противниками шляхом стрілянини. Залежно від перспективи, поділяються на шутери від першої (Wolfenstein 3D) чи третьої особи (Макс Пейн). Існують різновиди як тактичні, в яких ігровий персонаж діє у складі команди (SWAT 4), аркади (Alien Shooter), стелс-екшн, метою якого є приховані дії для виконання завдань, без прямого знищення противників (серія Hitman). Щодо ігор, де основою ігрового процесу є знищення великих кількостей ворогів, а сама стрілянина в цьому переважає над тактикою і влучністю, застосовується термін Shoot 'em up (R-Type, Touhou, Contra).
  • Файтинги - імітують ближній бій, як правило один на один, на спеціальних аренах. Приклади: серія Mortal Kombat, Street Fighter.
  • Beat 'em up - подібні на файтинги, з тою різницею, що персонажі вільно переміщуються ігровим світом (а не спеціальною ареною) і борються проти багатьох противників одночасно. Приклади: Golden Axe, Battletoads, Double Dragon.
  • Платформери - персонаж мусить рухатися, стрибаючи по платформах, та долати перешкоди. Приклади: Mario, Spyro the Dragon, Megaman.
  • Лабіринти - персонаж рухається лабіринтом з метою знайти вихід, зібрати предмети і/або уникнути пасток і небезпек. Часто в іграх цього жанру є обмеження на час. Приклади: Pac-Man, Boulder Dash.

Додайте текст тут...

Vincent Sinope (Віктор Молот) / DJ і продюсер / Всі права захищені
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати